Om oss

Din partner på amerikansk bil – siden 1938.

BIL &  GUMMISERVICE AS

Bil & Gummiservice har røtter tilbake til 1938. Den gang het firmaet Ole Myklebust Mek.Verksted. Og nettopp dette året ble den første amerikanske bilen importert fra Nederland. Hovedgeskjeften var mekanisk verksted og taxidrift i tillegg til dette. Etter hvert som det ble flere biler på veiene ble det etterhvert mer drift som bilverksted, og første på 60-tallet når man fritt kunne kjøpe bil, ble det litt mere fart om bilsalget. Da nytt firma ble etablert på 70-tallet ble driften også konsentrert om salg av dekk, den gang gjerne kalt gummi, og derav firmanavnet vårt.

Vi er idag er autorisert forhandler av Opel, Chevrolet US, Cadillac, Corvette, Hummer, GMC, Isuzu, Jeep, Dodge og Ram Trucks. Vi er 35ansatte som jobber hardt og målrettet for for at du skal være en fornøyd kunde hos oss. Vi er komplett leverandør innen bil med delelager, verksted, karrosseri-og lakkavd, og bilutleieavdeling. Totalt er vi idag 5 selskap innen bil, nettsalg og eiendomsutvikling.

HVOR

Vi holder idag til i passende lokaler sentralt plassert ved flyplassen i Hovdebygda, midt mellom Ørsta og Volda, her har vi flykorrespondanse til Oslo og Bergen, og vi ligger helt inntill E39 med gode bussforbindelser.

VERKSTED

Vårt verksted består av mekanikere med høy grad av arbeidsmoral og serviceinnstilling, og som legger sjelen sin i å gjøre en god jobb. Alle våre mekanikere blir jevnlig kurset og oppdatert. Våre menneskelige ressurser er sjølvsagt det viktigste, men vi har også utstyret iorden. Vi oppdaterer jevnlig med nye maskiner og nytt utstyr, og sammen med våre kompetanse, får du da den beste behandling av din bil, til rimeligste mulig pris.

bilgum_american

Om du kjører amerikansk Jeep fra 2017 eller Cadillac fra 1994, vi har alt utstyr som trenges for å være online med bilens styringssystemer- for feilsøking, kalibering, og sjølvsagt oppdatering og forbedringer.

Karrosseri og lakkreparasjoner blir også utført iht fabrikkens manualer, og de brukes kun korrekt utstyr til slike reparasjoner. På en amerikansk bil har den en årrekke vært mange forskjellige metall og lettmetalltyper på en og samme bil, og vi bruker sjølvsagt korrekt sveiseutstyr og arbeidstemperatur til hver enkelt del.

Back to top